معرفی انواع پمپ جکوزی

معرفی انواع پمپ جکوزی

اگر یک بار به استخر رفته باشید حتما یک سر به جکوزی استخر هم زده اید. و مطمئنا بعد از آن معتاد جکوزی شده اید زیرا جکوزی علاوه بر اینکه آرامش روحی و جسمی به انسان می بخشد از لحاظ علمی بسیار خواص زیادی برای سلامت جسم دارد. یکی از قطعات و اجزایی که باید در ساخت جکوزی از آن استفاده کرد, پمپ جکوزی است. به همین دلیل اگر شما می خواهید با انواع پمپ آشنا شوید؛ تا آخر این مقاله با ما همراه باشید. زیرا ما می خواهیم شما را با انواع پمپ جکوزی و ویژگی های آن آشنا کنیم.

نحوه کار پمپ جکوزی 

پمپ های جکوزی چه کاربردی دارند و نحوه کار آن ها چیست؟ این سوالی است که مطمئنا اکنون در ذهن خیلی از شما است. به همین دلیل ما در این قسمت از مقاله می خواهیم راجع به آن کامل با شما صحبت کنیم و اطلاعاتی را در این باره با شما به اشتراک بگذاریم. پس با ما همراه باشید. 

در انواع پمپ جکوزی قطعه ای به نام قطعه دوار وجود دارد. این قطعه باعث می شود که پمپ آب را با حرکتی سریع به گردش در آورد. در نتیجه این عمل آب تحت تأثیر نیروی گریز از مرکز واقع شده و از مجرای خروجی خارج می گردد. تا زمانی که آب داخل پمپ وجود داشته باشد و پره آن حرکت کند. حباب های روی جکوزی هم وجود دارد. 

کاربرد پمپ جکوزی در استخر 

به راستی کاربرد پمپ های جکوزی چیست؟ پمپ ها در ساخت جکوزی و استخر یکی مهم ترین ابزار ها هستند. با گردشی که در جکوزی به وسیله پمپ صورت می گیرد سلامت و پاکیزگی آب استخر و جکوزی تضمین می شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید گردش آب جکوزی به وسیله پمپ ابتدا از فیلتر رد می شود  و بعد از اینکه مواد میکروبی و آلودگی ها و آلایندگی ها پاک شد؛ آب وارد پمپ می شود. رعایت کردن این عمل در جکوزی باعث می شود مدت طولانی نیاز به تعویض آب نباشد. 

انواع پمپ جکوزی

حال که با کمک قسمت بالای مقاله شما با کاربرد پمپ های جکوزی آشنا شدید؛ در این قسمت از مقاله می خواهیم انواع پمپ جکوزی را کامل به شما معرفی کنیم. در کل پمپ های جکوزی به دو دسته پمپ جکوزی استرینر دار و پمپ جکوزی بدون استرینر تقسیم می شوند. 

پمپ جکوزی استرینر دار

اولین نوع از پمپ های جکوزی, پمپ جکوزی استرینر دار است. این پمپ ها یعنی پمپ های استرینر دار دارای یک سبد استرینر یا همان مو گیر در قسمت مکش پمپ است. این سبد کاربرد و مزایای زیادی دارد. برای مثال اولین مزایا و کاربرد این سبد جمع کردن و به دام انداختن اجسام بزرگ مثل مو, کش مو و غیره است. اگر این اجسام به داخل پمپ برود؛ موتور پمپ از کار می افتد و شما مجبور به تعویض پمپ هستید. تعویض پمپ هزینه و انرژی زیادی لازم دارد. پس داشتن این سبد در قسمت مکش پمپ ویژگی بسیار بی نظیر پمپ استرینر دار است. 

دومین ویژگی و کاربرد این نوع پمپ یعنی پمپ استرینر دار به دام انداختن هوای داخل آب است. اگر کمی با انواع پمپ ها آشنایی داشته باشید می دانید که دقیقا مشابه پمپ استرینر دار را می توانیم در پمپ های خود مکش یا همان مشاهده کنیم. اگر سبد پمپ استرینر دار نبود درست زمانی که هوای آب وارد لوله های پمپ می شد؛ به مرور زمان باعث مسدودی و در نتیجه خرابی موتور پمپ می شود. 

پمپ جکوزی بدون استرینر 

یکی دیگر و از نوع دوم پمپ های جکوزی, پمپ جکوزی بدون استرینر است. این پمپ ها مخصوص استخر ها و جکوزی های خیلی بزرگ و عمومی است. در استخر ها و جکوزی های بزرگ به دلیل حجم بسیار زیاد آب باید بیش از یک پمپ به کار گرفته شود. به همین دلیل بیش از یک پمپ مورد استفاده قرار می گیرد که  به صورت موازی به هم متصل می شوند و از یک استرینر بزرگ در مسیر آب ورودی به پمپ ها استفاده می شود. این عمل به این دلیل است که برای نظافت استرینر فقط یک بار درب یک استرینر باز شده و در زمان نیز صرفه جویی شود.

نکاتی در هنگام خرید و نصب پمپ جکوزی

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در هنگام خرید و نصب پمپ جکوزی رعایت کنید این است که, ظرفیت پمپ باید کمی بیشتر از مقدار محاسبه  شده بر مبنای آب دهی و فشار دینامیکی کل در نظر گرفته شود . البته این را هم باید دقت کنید که بزرگ انتخاب کردن پمپ همیشه برای جکوزی خوب نیست و به نفع شما نیست. چرا که اگر اندازه پمپ بزرگ تر از جکوزی باشد. علاوه برا اتلاف و هدر دادن انرژی به فیلتر ها و بدنه جکوزی هم آسیب می رسد. 

نکته دومی که باید حتما به آن دقت کرد این است که پمپ جکوزی قابلیت تامین دبی مورد نیاز را داشته باشد. به همین دلیل باید در هنگام خرید پمپ جکوزی به اندازه آن توجه کرد و پمپ را با اندازه استاندارد خریداری کرد. نکته بعدی که باید به آن توجه کنید این است که قبل از پمپ تصفیه برای جکوزی حتما باید استرینر یا همان موگیر نصب شود. 

پمپ جکوزی کوچک

یکی دیگر از انواع پمپ جکوزی پمپ جکوزی کوچک است. در واقع می شود گفت نسبت به شرایط و استخر ها پمپ های متنوع و متعددی تولید و مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع پمپ یعنی پمپ جکوزی کوچک برای مصارف خانگی مثل باغ ها و خانه ها استفاده می شود. این پمپ ها معمولا با توجه به اندازه و کارایی شان قیمت پایین تری دارند. البته این را هم به شما بگوییم که پمپ های جکوزی کوچک باز هم کارایی خودشان را دارند و شما نیاز نیست بابت این موضوع نگران باشید.

پمپ وان جکوزی

اگر می خواهید آب با فشار خیلی زیادی  در  داخل جکوزی استفاده شود، می توانید از پمپ وان جکوزی استفاده کنید. پمپ وان جکوزی می تواند آب را شدت به داخل جکوزی پرتاب کند. در اینجور مواقع استفاده از جکوزی برای انسان لذت بخش تر است.

کلام آخر

مادر مقاله بالا همه چیز را کامل و جامع درباره معرفی انواع پمپ جکوزی با شما به اشتراک گذاشتیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و از آن لذت برده باشید.  

نظرات کاربران

0 نظر



نام شما (اجباری)

عنوان نظر شما (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)